piatok 17. septembra 2010

Paris time 2

UPOZORNENIE: Strasne dlhy a nudny clanok!!!

Dnes v autobuse na ceste k priatelovi na jednej zastavke nastupila "mala fotbalova 13":).
Kedze dvaja z nich sedeli priamo za mnou mala som priamy zdroj. Jedno chlapca kricalo na Palka: "Palko, chces vidiet moju mp4? Aha." Nato sa vzniesla diskusia: "Ja mam mp15". "Ja mp 1 000000". Zase koknzultovali chlapci medzi sebou: " A kolko stala" "10000sk, ale to preto, lebo sa tam daju hrat hry, kukat filmy, pocuvat pesnicky,...." "Ukaz, ake tam mas hry" "Hry tam nemam" "..,hmmm". A to uz mu chlapec prestaval verit, ze to ma tolko funkcii, ale hlucny boli dost.

Na dalsej zastavke si ku mne hupsla pani: " Ja si sadnem k slecne. Mozem? Aspon omladnem". Prikyvla som. A nato spustila: "By ste zase zostarla na oplatku. Ale to vam neradim". Uz som sa pomaly zacinala usmievat, ake veci ma dnes este stretnu, lebo zacala lamentovat oblubene slova mojej babky: Staroba choroba,...
No ona spustila: " No a vy to budete mat este horsie, uz len robit budete, choroby si nazbierate a na starobu budete po doktoroch chodit, a lieky jest." Radsej som drzala hubu, aby mi nesprijemnila "pozitivne" moju buducnost....Hm, ked je clovek zahorknuty, neda sa nic robit.

Tak to bolo k dnesku a teraz sa prenesieme par kilometrov od nas:)
Predstavujem Vam L´Arc de Triomphe.
Taketo zachodiky najdete na uliciach dost casto, su zadarmo, a dezinfikuju sa po kazdom pouziti. Mozte ich vyuzivat 20 minut, deti do 10tich rokov ich nemaju pouzivat same, a samozrejme fajcenie je zakazane. Pocas pouzitia Vas navadza hlas, avsak "only french"
Komu by nezmaklo srdce pri pohlade na Eifelovku? Je uzasne, ako sa tam tyci, zrazu z nicoho nic, avsak na mna zacala posobit az v inom okamihu. Neskor sa dozviete kedy...
Trocadero, zname z obrazkov "with Eifel tower.

Vystupenie indianov pod Eifelovkou, alebo ako sme cakali, kym na nu pojdete, ak sa chcete vyhnut radam existuje velmi uzitocna adresa:
Date do prehliadaca, zvolite ako vysoko chcete vystupit, a uz len dojdete na vybranu hodinu:) Ziadne nekonecne cakanie:)
p.s. vedeli ste, ze "Eifelovka" bola postavena len asi na 20 rokov pri prilezitosti nejakeho veltrhu, potom ju mali rozobrat a nezostal by po nej ani flak. Zistilo sa vsak, ze je to dobry biznis a tak stoji dodnes.
Vyhlad z najvyssieho poschodia, vyska 324m:).
Uplne na vrchole zazriete aj tuto scenu. Totiz Eifel si pozyval pre neho vyznamne navstevy sem hore na doverne rozhovory. Tu ich obsluzila jeho dcera. Rozmyslala som, ako vtedy vyzeral asi vytah sem hore:).
Stvrt La Defense
Saucre coure
Typicke francuzske kolaciky -makarony, ktore sme chceli ochutnat, jednak sme vsak boli stale v pohybe, a jednak dost drahe. ten velky som kdesi videla za 2,90eura.
Invalidovna so zlatym vrskom, kde je pochovay Napoleon. teda myslim:)
Kostolik na namesticku Square Samuel Rousseau
Vtipna ovecka, alebo ako naznacit, z coho je vyrobok:)
Krasne Jardin de Luxemburg, kde je udajne vacsia Socha slobody, ktoru sme vsak neobjavili. V Parizi su totiz dve! A prave ta zo zahrad z Francuzska sluzili ako maketa pre tu v Amerike.

Pantheon, dovnutra sme sice nevosli. Sluzi ako mauzoleum pre vyznamne osobnosti.
V roku 1851 tu fyzik Leon Foucault demonstroval rotaciu zeme pomocou kyvadla pod centralnou kupolou.
Univerzita Sorbonne, kde studoval aj Stefanik.
Notre Dame, nachadza sa tu udajne aj nulovy bod odkial sa meraju vzdialenosti, kedze v kniznom sprievodcovi nebol spomenuty, dozvedela som sa to az doma z internetu:)
Detail Notre Dame

Ako na Vas posobi Pariz?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Thank you for leaving comment:)