utorok 1. februára 2011

Apple pie

Najtypickejší americký páj. Zvyčajne býva bez vrchného cesta, my si ho však spravíme a ním.
Let´s go!
Potrebujete:
Na cesto:
350 g múky,
1 lyžicu cukru,
1/4 lyžičky soli,
125 g studeného masla
80 g bravčovej masti (ja som dala v takom množstve maslo, kedže masť doma nedržíme)

Náplň:
1 kg jabĺk,
1 lyžica citrónovej šťavy (ja som dala  šťavu z celého citróna),
1 lyžica múky,
100 g hnedého cukru,
hojná štipka-podľa chuti škoricu, postrúhaného múškátového orecha, mletých klinčekov - odporúčam si všetky tieto suroviny zmiešať zvlášť v miske a až potom s jablkami.

Vymastíme si formu maslom.
Na potretie: 1-2 lyžice roztopeného masla.

 Múku zmiešate s cukrom, soľou. Pridáte masla + masť(ak máte). Vymiešate hladké cesto. Na hodinu dáte do chladničky - túto fázu som vynechala, hneď som pracovala ďalej, resp. odpočívalo dovtedy, kým sme očistili jabĺčka a spravili plnku. Čiže si očistíme jablká, pokrájame ich na tenké plátky a premiešame s citrónovou šťavou. Jablká zmiešame s múkou, cukrom, škoricou, muškátovým orechom a klinčekmi.
Vymastíme si formu, cesto rozdelíme na polovice. Jednu polovicu rozvaľkáme, dáme na spodok formy. Na ňu dáme pripravenú plnku, prikryjeme rozvaľkanou druhou polovicou. Okraje dôkladne spojíme. Vrch cesta popicháme.
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov. Koláč pečieme asi 35 minút, potom potrieme roztopeným maslom a pečieme ďalších 20 minút, aby povrch jemne zhnedol.
Môžte podávať so šľahačkou, vanilkovou zmrzlinou alebo vanilkovým krémom. Alebo len tak:).
P.s. Náš koláč bol trošku suchší, to mu však vôbec neubralo na chuti. Isto vyskúšajte!
P.s. Počuli ste nový klip Twiins-iek. Vypočut si ho môžte tu:
http://www.youtube.com/watch?v=3lP48sWXB24
Čo ňan hovoríte?

4 komentáre:

  1. M.: nielen vyzera:p.
    Ceady: ved o to sa snazim, viem ze rada majstrujes v kuchyni:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Apple pie, to je láska na celý život :) Moc se ti povedl! A zase mám na něj chuť :D

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)