sobota 2. júla 2011

Veľký štetcový špeciál: Oči

Hello kočky!

Pamätám si, keď som ako menšia pozerala na štetce so žiariacimi očkami.
Bolo to niečo úžasné. Čo na tom, že som sa nemaľovala, nevadilo to. Znamenalo to "dospeláckosť". Veď  "maminy" sa skrášľovali zázračnými vecičkami. Aj Vy ste obdivovali rúže, tiene a lícenky so zasväteným pohľadom, že raz....:)
Pamätám si na prvý kontakt so štetinkami, bolo to úžasné. Aj napriek tomu, že som s nimi narábať ešte moc nevedela. No a ich menšia nefunkčnosť sa ukázala aj v samotnom tvare štetiniek. 
Odvtedy už ubehla nejaká doba. A pokiaľ si spomínate na čas okolo Vianoc avizovala som Vám prírastok do mojej "štetcovej" zbierky.
Pretože viem, že aj ja som sa zo začiatku len letmo rozkukávala, kde, čo a ako, rozhodla som sa Vám uľahčiť výber. A možno s ním aj trošku pomôcť.  
A spraviť malého sprievodcu. Tentoraz to budú štetce na oči.
Plánujem tento príspevok na pokračovanie...

Kedže Blogger so mnou nespolupracuje bude usporiadanie fotiek iné ako som pôvodne plánovala....

Štetce na očné tiene:
Slúžia na nanášanie očného tieňa príp. krémového tieňa, primera na pohyblivé očné viečko. Sú ploché, rôznej veľkosti. Ten na prvom obrázku by sme mohli označiť veľkostne ako S (small=malý), ten pod ním ako M (medium=stredný) a ako tretí  L (large=veľký). 

Detailnejšie:

Najmenší z týchto štetcov je ideálny na nanesenie práškového očného tieňa. Dobré sa s ním tieňuje a nanáša tieň pozdĺž línie rias. Z koncov je jemne oválny.
Stredný kaliber z tejto rady je tiež oválny, jemný. Slúži na aplikáciu lisovaných, ale aj sypkých tieňov, či pigmentov. Z prírodných štetín.
Najdlhšie štetiny patria tomuto krásavcovi. Je plochý, vhodný na aplikáciu krémových tieňov a primeru pod očné tiene. Býva z prírodných štetín.
Zkosený štetec je tieź plochý. Hodí sa na rozjasnenie očí: pod obočím a do vnútorného kútika oka. 
Býva tiež z prírodných štetín.
 Ďalšiu kapitolu by sme mohli venovať tzv. "Blender brush-om". Keď ich raz vyskúšate zistíte, aké úžasné sú. Podľa mňa pokiaľ radi tieňujete a používate najmä práškové očné tiene nemali by vo vašej výbave chýbať.
Sú fantastické na zjemnenie prechodových línií tam, kde sa stretávajú dve farby:).
Prvý je jemne zaokrúhlený z konca. Môj najobľúbenejší! Pre fotenie sa pre vás práve opral:).
Oficiálne by mal zjemňovať línie nielen pri práškových, ale aj krémových očných tieňoch. A vraj je vhodný aj na aplikáciu primeru, no neviem nemám vyskúšané. U mňa na primer používam prstíky:D.
 Zúžený štetec na zmiešavanie farieb má dlhšie štetinky. Pôsobi našuchorene:). A taktiež je určný k už spomínanému zmiešavaniu. Moc ho nepoužívam, ale sem tam. Najmä podľa toho koľko farieb používam na oči.
 Najväčší z rodu je aj najoválnejší:). Tiež je zúžený. Slúži na aplikáciu a zmiešavanie farieb v záhyboch oka.
Opäť býva vyrobený z prírodných štetín.
 So " zmiešavačmi" sme neskončili. Do tejto rodiny patrí aj tento. Vyzerá podarene, no nie? Je z vysokopresným zúžením krásne klenutý. Ani neviem k čomu by som to prirovnala. Určený je na precízne zmiešavanie intenzívnych farieb v záhyboch oka. Ale aj na aplikáciu samotných tieňov.
 Štetec nazývaný aj ceruzka. Schválne, či uhádnete prečo? Je to to preto, že s ním dokáže aplikovať tiene akoby ste mali v ruke ceruzku:). Ja ho najradšej používam na aplikáciu rozjasňujúceho tieňa do vnútorného kútika oka a pod obočie. Vyrába sa tiež z prírodných štetín.
Zrezaný štetec je základným štetcom na aplikáciu krémovej alebo gélovej očnej linky. Poslúži aj pri vypĺňaní línie obočia:D
Syntetické štetiny.
 Tento štetec je unikátny, lebo umožňuje krásne a presné vykreslenie očnej linky, či ďalších presných línií pri maľovaní. Môžete ho použiť na púdrové, tekuté aj krémové produkty.
Extra presný štetec umožňuje vykresliť precízne línie očnej linky. Syntetické štetiny.
 Ešte precíznejší ako predošlý. Hustota a dĺžka štetín umožňuje vytvárať priam umelecké vzory.

 A aby ste si vedeli predstaviť reálnu veľkosť štetcov, tu sú pokope:
Vyššie spomenuté štetce sú z dielne firmy Sigma. Ich štetce bývajú kvalitou prirovnávané k Mac-u. Neviem to vyvrátiť ani potvrdiť, kedže Mac nemám. 
Avšak s týmito som maximálne spokojná, a konečne mám kvalitné štetce. Pretože ešte stále je to diera na trhu. V obchodoch prakticky nenájdete kvalitné štetce. Jedny sú nanič, ako ja hovorím "dotupa" zostrihnuté, iné sú tvrdé a ostré, o kvalite o tom potom. A niektoré stoja "majland" a napriek tomu by si mohli podávať ruky s tými lacnými.
Ďalší štetec na očnú linku:).Môžete však tento typ štetca použiť aj na vykreslenie línie obočia.
Kontúrovacie štetce sú ako názov napovedá na vykreslenie kontúry oka slúžia na zapracovanie očných tieňov, ale aj pre lepšie vytvorenie kontúry v záhybe oka, či okolo línie rias. Ideálny aj pre lepšie zapracovanie tieňov. Hustota a tvar umožňujú nabrať dostatočné množstvo tieňa.
Štetcom na detaily vykreslíte krásne nielen detaily, ale pre lepší vzhľad ním môžete aplikovať tieň pozdĺž dolnej línie rias. Získate tak mäkkší pohľad ako keby ste použili ceruzku.

Dúfam, že sa Vám tento špeciál páčil a budete sa tešiť na jeho skoré pokračovanie.
A dúfam aj napriek tomu, že aj keď sa to nezdá, strávila som jeho prípravou niekoľko hodín. Áno, ja viem nezdá sa to.
Samozrejme, pokiaľ používate štetce podľa ich určenia uľahčuje Vám to prácu, nikde však nie je napísané, že nemôžte modifikovať ich úlohu podľa Vás.:)
Pamätám si na môj prvý štetec na očné tiene a našu spoluprácu. V duchu som si hovorila, prečo všetci vychvaľujú štetce. A dnes už viem prečo. Vedela som to hneď potom ako som si naň zvykla. A dnes už používam len štetce:).
A čo Vy? 
Štetce vs. klasické aplikátory. 
Komu dáte prednosť?

p.s. Ak ak ste začiatočník vašu výbavu by som zahájila dvoma štetcami na očné tiene:) (bledé a tmavé tiene), "blender brushom" - "rozmazávačom". A potom už len závisí, či si maľujete očné linky:). Líniu spodných rias vyčaríte aj hranou klasického aplikátora.
p.s. Za prípadné chyby sa ospravedlňujem nie som profík.

21 komentárov:

  1. fajn prispevok :) a odkial Sigma stetce kupujes? oplati sa to obdjednat niekde zo zahranicia, nezaplatim majland za postovne? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to je pořádný speciál, já se svým štětcem na tvář se můžu jít zahrabat :D Chci si koupit na oční stíny a na ty gelové linky aspon :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som si ich kupila priamo so Sigma.com. Ale videla som aj jednu anglicku stranku na nej ich mali, ale len jednotlivo ja som si tieto kupila ako "kit": napr. tuto maju par:
    http://www.love-makeup.co.uk/brushes-accessories-c-16.html?page=2&sort=3a
    No a kedze som nemala cas nieco vybavovat tak som si priplatila na cle:(. Postovne maju uvedene na stranke, alebo si nanecisto staci nahadzat veci do kosika a uvidis, kolko to bude.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dazz: tak ale ja som maniak:), ja viem, ze doma mam a ked vidim nejaky novy:), tak sa musim krotit:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. hotová malířka (kosmetička):D! :) Ani jsem nevěděla co k čemu slouží, myslela jsem štětec jako štětec... takže díky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jééj ďakujem takýto komentár vždy poteší:) aj ja ďakujem za tvoj koment:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. super článek..kam se na tebe hrabu =D..já mam jeden štětec na tvář a jeden na oční linky

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Kvalitny post, no ja som co sa tyka nanasania ocnych tienov beznadejne odsudena na pouzivanie prstov a na dotienovanie mam oblubene aplikatory (penove).

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Nikol: veď to je základ:)

    Gaby de Modacapital: thank you:)

    lučiak: a skúšala si už nejaké štetčeky? Inak zase každý na to má iný grif, takže aj prstíkmi sa tiež dá:))). Ja už by som sa asi nimi moc nenamaľovala, aj keď v čase núdze...:D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Skvělý článek..já bych potřebovala nějaký kvalitní štětec na oční linku, ale na předražený..poradíš mi nějaký?:)

    http://ina-tina.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. INA T. Určite si nekupuj ten z Alverde, čo predavaju v Dm:)-nenaberiete ti takmer žiadnu farbu, je to akoby si mala štetec s pár chlpami, dobry je napr. Gosh (na spodnom obrázku), ale tebe by sa možno hodil taký klasický štetčekový ako zo Sigmy. Príp. by som sa popozerala na Elf štetce- mám dva a som s nimi spokojná (myslím, že je to celočierna rada-Studio).
    Na tom Goshovom mi vyhovuje, že keď naberám bokom jemne sa ta plochá časť zaoblí, tak stačí jemne priložiť k riasam. A špičkou sa dobre vykresluje linka, ktorá sa ťahá mimo oka. Skús sa po ňom pozrieť možno ťa zaujme práve tento:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. INA T.: Inak nemám skúsenosť s Elf štetcami na linky a zrovna ten čierny na mňa pôsobí trošku našuchorene. Od Elf mám len štetec na detaily a na púder.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Hih, já mám jeden štětec na tvářenku/bronzer a jeden na oční stíny. Ale taky mi to stačí:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Natálie: veď jasné:), aj to staší, aj ja som na začiatku mala len základ:D

    OdpovedaťOdstrániť
  15. perfektne prepracovaný špeciál :)
    ja by som sa chcela opýtať, totiž v článku spomínaš, že si jeden štetec pre potreby fotenia oprala... počula som totiž, že ich pokojne môžeš vymývať alebo ako Ty hovoríš, prať :) robíš to tak? alebo ich rovno vyhadzuješ? ak áno, používaš na to nejaký konkrétny čistiaci prostriedok/mydlo/prášok/doplň čo len chceš? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. dolzezuzka: teraz som si nie celkom ista, ci som to spravne pochopila... sammozrejme, ze stetce mozes umyvat dokonca by si to mala robit raz tyzdenne( aby sa nehromadili bakterie, prip. vydezinfikovat), napr. detskym samponom (je to podobne ako ked sme na zakladke malovali a potom umyvali stetce, nemala by sa vsak namocit kovova cast..nama to spojenie medzi kovom a stetinami, mohlo by sa poskodit lepidlo, ktore to cele drzi pokope), alebo aj cisticom určenym na stetce, ten nastriekas na vreckovku a zotries. Kvalitne stetce su dost drahe takze si neviem predstavit, ze by som ho pouzila a vyhodila.
    A pouzivam na to detsky sampon od Johnsonu a najnovsie som si kupila aj spomínany čistic na štetce v spreji v Sephore.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Ja ti tak zavidim, ze to vies vsetko pouzivat! Ja som take hrozne nemehlo na makeup. Ja tak este rouge a to je tak asi vsetko. Maskara, concealer, rouge, ides.

    Mala by si chut spravit tutorat na licenie ocnej linky? to sa proste chcem hrozne naucit. a mozno aj aka linka na aky tvar oka pasuje...

    Pjosim, pjosim!

    xx
    M.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ja mám jeden štetec, a ten využívam takmer na všetko mala som aj na linku štetec ale zmizol, a dosť mi chýba, no rozmýšľam, že si obohatím zbierku aspoň o dva, ani som netušila, že ich je až toľko

    OdpovedaťOdstrániť
  19. dakujeme za rady a pomoc pri liceni :) vidno ze si si s clankom dala zalezat:)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Marcela: nemáč čo závidiet:) Neverim tomu, ze si nemehlo! Ved niekomu stačí ku kráse aj málo!
    A normalne je to pre mna vyzva, budem sa snazit splniť tvoje prianie..a najst si na to cas!:)

    lulluword: a odkiaľ si ho mala? Teším sa, že si obohatiš zbierku:), ja som zase netušila, že ich mám až toľko:D

    Adriana: Ďakujem, takýto komentár vždy poteší:)

    OdpovedaťOdstrániť

Thank you for leaving comment:)